سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید باتری ماشین

 

باتری خودرو که در زیر کاپوت خودرو قرار دارد، برق قفل درها، چراغ‌ها، پنجره‌های کشویی و چندین لوازم جانبی دیگر را تامین می‌کند. مهمتر از همه، باتری ماشین شما برای راه اندازی وسیله نقلیه شما بسیار مهم است. با باتری مرده، ماشین شما دیگر کار نمی کند.

اغلب تشخیص مشکل باطری ماشین آسان نیست. مواقعی وجود دارد که شما فقط باید باتری خود را شارژ کنید، در حالی که موارد دیگر نیاز به تعویض دارند. با این حال، اگر می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، کنترل باتری خودرو چندان سخت نیست. در این راهنما، به شما کمک می کنیم تا در مورد شارژ، تقویت، بررسی و تعویض باتری بیشتر بدانید.

فروشگاه کارنوما در زمینه فروش روغن موتور و روغن اکسل فعالیت می کند.

باتری ماشین چقدر دوام می آورد؟

هیچ اتفاق نظری در مورد طول عمر باتری خودرو وجود ندارد. در حالی که برخی افراد ممکن است ادعا کنند که باتری به ندرت بیش از چهار سال دوام می آورد، دیگران به شما خواهند گفت که شش سال تخمین معقول تری است.

 

حقیقت این است که چندین فاکتور وجود دارد که تعیین می کند باتری ماشین چقدر دوام می آورد:

 

آب و هوا: دمای زیاد ممکن است باعث کاهش ظرفیت کلی باتری شود.

 

لرزش: لرزش همچنین بر عمر باتری خودرو تأثیر منفی می‌گذارد و از این رو، باید اطمینان حاصل کنید که باتری شما به طور ایمن در زیر کاپوت بسته شده است و همه پیچ‌ها و براکت‌ها در جای خود قرار دارند.

برای خرید روغن گیربکس اینجا کلیک کنید.

استفاده از وسایل الکترونیکی داخل خودرو: بسیاری از ویژگی‌های داخل خودرو به برق نیاز دارند که در نهایت باتری را خالی می‌کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از چراغ های جلو، برف پاک کن ها، استریو خودرو، AC/Heater    ، دوربین های پشتیبان و ناوبری.

 

چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کرد؟ 

مطمئناً تشخیص سلامت باتری ماشین شما از بیرون دشوار است، اما راه‌های دیگری برای به دست آوردن بینش عمیق‌تر وجود دارد. یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد چیزی اشتباه است، کندی لنگ است. اگر هنگام جرقه زدن صدای خس خس خودروی خود را می شنوید، نشانه آن است که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، به خصوص اگر هوا خیلی سرد نباشد.
 
خس خس ممکن است نتیجه یک دینام ضعیف باشد که در تلاش برای شارژ سریع باتری است، بنابراین ممکن است مشکل به طور خاص از باتری نباشد. با این حال، چند بررسی وجود دارد که به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا باتری شما نیاز به تعویض دارد یا خیر.
 
بررسی باتری خودرو از نظر آسیب:
اگر باتری خودروی خود را برای مدت سه سال یا بیشتر مصرف کرده اید، ایده خوبی است که به طور مکرر شروع به بررسی باتری خودرو کنید. دو بررسی وجود دارد که می توانید انجام دهید - تست چشم و تست بار.
 
آزمایش چشم:
آزمایش چشم به سادگی شامل بلند کردن هود و انجام یک بازرسی بصری است. بررسی کنید که آیا علائم خوردگی در اطراف کانکتورهای سلولی یا پایه‌هایی که باتری را نگه می‌دارند، ترک‌هایی در طرفین، یا بالا یا پایین باتری، لکه‌های غیرعادی، یا کابل شکسته یا فرسوده وجود دارد یا خیر. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، ممکن است زمان آن رسیده که یک باتری جدید تهیه کنید.
 
تست بار:
آزمایش بار به شما امکان می دهد تا میزان شارژ و ظرفیت را ارزیابی کنید. شما به یک ولت متر یا مولتی متر دستی نیاز دارید که هر دوی آن ها به راحتی در هر فروشگاه خودرو یا سخت افزار موجود خواهد بود.
 
تست بار شامل مراحل زیر است: 
تنظیم مولتی متر یا ولت متر روی 20 ولت DC. 
بلند کردن کاپوت و تطبیق شاخک ها با پایانه های باتری سیاه (منفی) و قرمز (مثبت).
فشار دادن دکمه استارت (هنوز نیازی به استارت زدن خودرو نیست).
بررسی برای قرائتی که 9.6 ولت را حفظ می کند. اگر به آن نقطه رسید و سپس به طور پیوسته سقوط کرد، نشانه بدی است. سقوط فوری به صفر نیز نشان دهنده یک مشکل است.
موتور را روشن کنید و منتظر بمانید تا اندازه گیری به حدود 12.6 ولت برسد. اگر ولتاژ آن بالاتر از 12.9 ولت یا کمتر از 12.2 ولت باشد، باتری ماشین شما یا باید شارژ اضافی خود را حذف کند یا به شارژ آهسته نیاز دارد.
برای حذف شارژ اضافی، می توانید چراغ های جلوی خود را به نور بالا متصل کنید.
برای باتری کم‌شارژ، از یک سیم برق با دو پرش کابل با گیره‌های تمساح و دوشاخه استفاده کنید. گیره های تمساح را به پایانه های مثبت و منفی وصل کنید. به یاد داشته باشید که در دراز مدت، شارژ آهسته برای باتری خودرو مفیدتر از شارژ سریع است.
اگر متوجه شدید که باتری شما دائماً در تلاش است تا شارژ خود را حفظ کند، وقت آن رسیده است که یک باتری جدید تهیه کنید.
 
فاکتورهایی که در انتخاب باتری خودرو باید در نظر گرفت:
اندازه باتری:
باتری های خودرو به اندازه های گروهی تقسیم می شوند که بر اساس طول، عرض و ارتفاع باتری است. می توانید از یک مکانیک بخواهید که به شما در تعیین اندازه باتری خودرو کمک کند یا به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. باتری شما باید کاملاً در سینی باتری قرار گیرد و مطمئن شوید که باتری ایمن باقی می ماند و در برابر آسیب آسیب پذیر نیست.
 
ظرفیت رزرو:
ظرفیت ذخیره مدت زمانی است که باتری خودرو می تواند با استفاده از نیروی خود بدون موتور و قبل از تخلیه کار کند. باتری با ظرفیت ذخیره بالا به خودروی شما کمک می کند تا از موقعیت های پیچیده ای مانند خرابی دینام، موتورهای ناسازگار یا چراغ هایی که به طور تصادفی روشن مانده اند عبور کند.
 
نیروی مورد نیاز:
نیاز برق با استفاده از آمپرهای میل لنگ (CA) و آمپرهای میل لنگ سرد (CCA) اندازه گیری می شود. آمپرهای میل لنگ قدرت مورد نیاز برای راه اندازی یک وسیله نقلیه در دمای صفر درجه سانتیگراد است، در حالی که CAA     توانایی باتری را برای روشن کردن خودرو در دمای صفر درجه سانتیگراد اندازه گیری می کند. CCA     یک معیار مفید برای آب و هوای سردتر است. هر چه CCA     ماشین شما بالاتر باشد، بهتر است.
 
نگهداری:
می‌توانید باتری با تعمیر و نگهداری کم یا باتری بدون نیاز به تعمیر و نگهداری تهیه کنید. نوع دوم معمولاً مهر و موم شده است و به الکترولیت مایع اجازه می دهد تا در طول عمر باتری کار کند و نیازی به تعویض ندارد. از سوی دیگر، باتری‌هایی که تعمیر و نگهداری پایینی دارند، مهر و موم نشده‌اند و درپوش‌هایی دارند که به مالک اجازه می‌دهد گهگاه آب مقطر اضافه کند.
 
تعویض باتری خودرو:
هنگامی که تشخیص دادید که باتری ماشین شما نیاز به تعویض دارد، می توانید مراحل زیر را برای انجام تعویض توسط خودتان دنبال کنید:
 
مطمئن شوید که خودرو روشن نیست و ترمز دستی در جای خود قرار دارد.
از گوشی هوشمند خود برای گرفتن عکس از محفظه باتری قبل از برداشتن آن استفاده کنید. گرفتن عکس به شما کمک می کند تا به یاد بیاورید که باتری جدید چگونه باید وصل شود.
با جدا کردن کابل منفی (سیاه) شروع کنید. سپس کابل مثبت (قرمز) را جدا کنید.
با کمک آچار قفل باتری را بردارید.
باتری را بیرون بیاورید. هنگام بلند کردن آن مطمئن شوید که آن را ثابت نگه دارید.
مراحل حذف نصب را برگردانید و باتری جدید را جایگزین کنید.
به یاد داشته باشید که باتری قدیمی را به درستی دور بریزید. می‌توانید آن را به فروشگاهی ببرید که باطری‌های جدید خودرو را عرضه می‌کند.
 
برای جمع بندی، امیدواریم این مقاله شما را با اطلاعات ضروری در مورد باتری خودرو و نحوه کار با آنها آشنا کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باتری خودرو، لطفا با ما تماس بگیرید.

منبع: https://paautoinspection.com/a-guide-to-car-batteries/