سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 ترفند برای افزایش قدرت موتور ماشین

 

   همه ما شنیده ایم که افرادی درباره اسب بخار وسایل نقلیه خود لاف می زنند یا می گویند که باید ماشینی با اسب بخار بیشتر تهیه کنند. با این حال، تعداد بسیار کمی از این افراد واقعاً از «اسب‌بخار» آگاه هستند، با این تفاوت که هرچه ماشین شما بیشتر باشد، سریع‌تر حرکت می‌کند.

 

بنابراین، اسب بخار دقیقا چیست؟ «اسب بخار» معیار تعیین شده برای مقایسه عملکرد خودرو است. اساساً می توان آن را به عنوان واحدی تعریف کرد که میزان انجام کار را تعیین می کند. این واحد به این دلیل نامگذاری شده است که یک اسب بخار برابر با مقدار قدرتی است که اسب در هنگام جلو کشیدن تولید می کند. به عبارت دیگر، میزان نیروی مورد نیاز برای جابجایی وزنه 33000 پوندی در فاصله یک فوتی در یک دقیقه است.

پیشنهاد می کنیم برای خرید روغن موتور بهران و روغن توتال به سایت کارنوما مراجعه کنید.

اکنون که تعریف علمی واحد انرژی را می دانیم، اجازه دهید چند راه ساده برای تقویت آن بحث کنیم.

 

1) نصب یک ورودی هوای سرد کارآمد CAI) 

این شاید محبوب ترین راه برای افزایش اسب بخار و گشتاور باشد زیرا مقرون به صرفه ترین است. هوای سرد متراکم تر است، به این معنی که در هر واحد حجم، مولکول های هوای بیشتری دارد. بنابراین، هر چه هوای داخل موتور وسیله نقلیه شما سردتر (و غلیظ تر) باشد، تعداد مولکول های هوای موجود برای ترکیب با سوخت و تولید قدرت بیشتر بیشتر می شود. اساساً، اجازه دادن به خودروی شما برای تنفس مؤثرتر، تمیزتر و عمیق‌تر، پتانسیل شما را برای اسب بخار بیشتر افزایش می‌دهد و این دقیقاً عملکرد ورودی‌های هوای سرد است.

 

در مرحله اول، CAI     ها هوا را با مکیدن آن از یک مکان "سردتر" خارجی به داخل وسیله نقلیه وارد می کنند. CAI     ها دارای فیلترهای مخصوصی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که با افزایش سطح، هوای بیشتری را از طریق موتور وارد کنند. علاوه بر این، این فرآیند تلاطم و مقاومت نامطلوب را نیز کاهش می‌دهد و در نتیجه جریان ثابت‌تری هوا را تضمین می‌کند.

 

2) وزن خودرو را کاهش دهید 

نیازی به یک دانشمند موشکی نیست که بفهمد یک ماشین سبکتر سریعتر از همتایان حجیم تر خود حرکت می کند. بنابراین، برای افزایش سرعت وسیله نقلیه خود، می توانید سعی کنید قطعات سنگین را از سرتاسر وسیله نقلیه خود خلاص کنید (نه فقط در قسمت موتور) و جایگزین های سبک تری پیدا کنید.
 
این تغییرات می‌تواند شامل حذف صندلی‌های اضافی و هر چیز بی‌اهمیت در صندوق عقب، گرفتن پنجره‌های اکریلیک به جای شیشه‌ها و جایگزینی برش‌های معمولی با دیسک‌ها باشد. با کاهش وزن کلی خودرو، ویژگی آیرودینامیکی آن را افزایش می‌دهید و به موتور اجازه می‌دهید تا نیرو را به طور موثرتری مصرف کند.
 
3) نصب کیت تزریق آب:
کیت تزریق آب وظیفه دوگانه افزایش مسافت پیموده شده بنزین خودرو را انجام می دهد و همزمان رسوبات کربن را از بین می برد و محفظه احتراق را تمیز نگه می دارد. البته استفاده از سوخت با کیفیت عالی همیشه کمک می کند.
 
توجه داشته باشید که این تغییر باعث افزایش اسب بخار در یک موتور معمولی نمی شود. با این حال، هنگامی که موتور خود را با سوپرشارژر یا توربو تکمیل می‌کنید، می‌توانید تفاوت قابل توجهی در اسب بخار مشاهده کنید. مانند CAI   ، سوپرشارژرها و توربوشارژرها با افزایش عرضه هوا در داخل موتور کار می‌کنند و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف می‌کنند. اسب بخار بیشتری تولید کند
 
4) افزایش فشرده سازی:
افزایش تراکم یکی از موثرترین و شهودی ترین راه ها برای ایجاد اسب بخار بیشتر است. با وجود محبوبیت آن و عقل سلیم پشت این رویکرد، باید در مورد نحوه افزایش فشرده سازی محتاط باشید. نکته کلیدی این است که بدون آسیب رساندن به موتور، قدرت بیشتری بدست آورید. با یک سازنده موتور مشورت کنید تا بدانید کدام انتخاب بادامک و فشرده سازی برای وسیله نقلیه شما بهتر عمل می کند.
 
5) انتخاب گاز مناسب برای فشرده سازی موتور:
با ادامه از نقطه قبل، شما باید موتور پریمیوم خود را با گاز به همان اندازه با کیفیت تغذیه کنید. اگر این کار را نکنید، توانایی احتراق خودرو را با «پینگ زدن» دستگاه کاهش خواهید داد (در خودروهای قدیمی‌تر اتفاق می‌افتد). یا اگر در خودروی جدیدتر از گاز بی کیفیت استفاده می‌کنید، به سادگی با گاز ارزان‌تر تنظیم می‌شود و کمتر از ظرفیت بهینه خود شروع به احتراق می‌کند و در نهایت عملکرد موتور و اسب بخار را کاهش می‌دهد.
 
6) یافتن اندازه جت مناسب:
تعویض جت کمی قمار است زیرا اگر اندازه مناسب را نداشته باشید، احتمالاً وسیله نقلیه شما قدرت خود را از دست می دهد. بنابراین، روش توصیه شده این است که کمی با یک جت کیت آزمایش کنید. با شروع با مقدماتی، به افزایش اندازه جت ادامه دهید و نتایج را با هر اندازه بررسی کنید. اگر متوجه شدید که حرکت به سمت بالا منجر به تلفات برق می شود، به سمت پایین حرکت کنید و هر بار یک اندازه جت را آزمایش کنید.
 
7) تمیز کردن منظم فیلترها:
فیلتر برای ماشین همان چیزی است که ریه های شما برای بدن شما هستند. بدون فیلترهایی که به درستی کار می کنند، وسیله نقلیه شما برای تنفس مشکل دارد، و در نتیجه، برای عملکرد مشکل خواهد داشت. با تمیز نگه داشتن فیلترهای هوا و فیلتر روغن، به ماشین خود اجازه می دهید به طور مداوم به حداکثر میزان اسب بخار برسد.
 
8) انتخاب سر سیلندر سمت راست:
تا آنجا که سرسیلندرها بزرگتر هستند همیشه بهتر نیستند. باید به خاطر داشته باشید که سرعت ورودی مناسب همراه با شکار خوب اگزوز چیزی است که منجر به افزایش گشتاور می شود. اگر فکر می‌کنید که برای انجام کار به پورت‌های بزرگ و دریچه‌های عظیم نیاز دارید، راه اشتباهی را دنبال می‌کنید. همچنین، به دنبال پروفیل میل بادامک باشید که با سر سیلندرها سازگار باشد و امکان حرکت صاف و همپوشانی کافی را فراهم کند.
 
9) نصب یک چیپست:
جدیدترین مدل های خودرو دارای سیستم های کامپیوتری از پیش نصب شده ای هستند که برای تنظیم کلیه فعالیت های خودرو طراحی شده اند. این سیستم ممکن است نسبت احتراق گاز، زمان بندی، ترمزهای ضد قفل و غیره را کنترل کند. اکنون می توانید تراشه های پس از فروش را خریداری کرده و آنها را به جای تراشه های کارخانه نصب کنید. با هک کردن سیستم و نادیده گرفتن تنظیمات کارخانه، این چیپست های با کارایی بالا به شما کمک می کنند تا عملکرد موتور را افزایش دهید.
 
10) استفاده از انژکتورهای بزرگتر و بدنه دریچه گاز:
بر اساس نوع موتور شما، بدنه دریچه گاز بزرگتر می تواند تقریباً 15-20 واحد اسب بخار و گشتاور قابل مقایسه را افزایش دهد. با این حال، درست مانند سرسیلندرها، بدنه دریچه گاز که خیلی بزرگ است ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین، یک بار دیگر، نکته کلیدی این است که قبل از زمان تحقیقات خود را انجام دهید و بدانید که آیا بدنه دریچه گاز بزرگتر برای موتور شما مناسب است یا خیر. گشت و گذار در اینترنت به شما این امکان را می دهد که از سایر افرادی که موتور خودروهای مشابهی دارند یاد بگیرید. همچنین، به یاد داشته باشید که بدنه دریچه گاز بزرگتر به انژکتورهای سوخت بزرگتر نیاز دارد. یک تیونر داینو توانمند، منحنی های جرقه و سوخت خودرو را تنظیم می کند تا ارتقاء بدنه انژکتور/دریچه گاز را بهبود بخشد.
 
11) استفاده از روان کننده های مصنوعی:
روان کننده های مصنوعی اصطکاک را کاهش می دهند که باعث افزایش عمر کلی موتور شما می شود. در مقایسه با روغن های سنتی، روان کننده های مصنوعی در روانکاری قطعات خودروهای متحرک موثرتر هستند. این اثربخشی به دلیل مقاومت روانکارها در برابر استرس و گرمای شدید است. آنها همچنین در برابر آب و هوای شدید محافظت می کنند و حتی زمانی که جیوه در حال افت است عملکردی عالی ارائه می دهند.
12) ارتقاء چرخ ها:
تایرهای با کارایی بالا از دو طریق به عملکرد خودرو شما کمک می کنند: وزن خودرو را کاهش می دهند و هندلینگ را بهبود می بخشند. با هر چرخ می توانید تقریباً 10 پوند وزن کم کنید.
 
موتور خود را تقویت کنید؛ ماشین خود را تقویت کنید:
هر صاحب خودرو به اهمیت سلامت و قدرت موتور پی می برد. با این حال، بسیاری از آنها متوجه نمی شوند که هیچ مکانیسم پیچیده ای در پشت افزایش اسب بخار وجود ندارد. از طریق این مقاله، ما سعی کردیم چندین روش ساده و قابل درک را توضیح دهیم که از طریق آنها می توانید به آن هدف دست یابید. ماشین یک ماشین پیچیده است که هر قسمت آن به هم مرتبط است. از این رو، با بهبود قدرت موتور، می توانید متوجه ارتقای قابل توجهی در عملکرد کلی خودرو خود شوید.

 

منبع: https://paautoinspection.com/12-simple-things-to-do-to-boost-engine-power/