سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 علامت که نشان می دهد باید باتری ماشین تان را عوض کنید

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که در یک روز سرد برای کار موتور ماشین خود را با میل لنگ بچرخانید و ببینید که موتور از تکان خوردن امتناع می کند. شما مشکل زیر کاپوت را بررسی می کنید. همه چیز خوب به نظر می رسد به جز بخشی که باتری در آن قرار دارد. پایانه های خوردگی، بوی بد، و حتی بدشکل بودن قاب باتری - متوجه می شوید که باتری ماشین شما به شدت نیاز به تعویض دارد. بنابراین، شما مجبور می شوید با مکانیک تماس بگیرید تا آن را تعویض کرده و تمام قطعات آسیب دیده را تعمیر کنند.

انواع روغن موتور و روغن هیدرولیک را از فروشگاه کارنوما تهیه کنید.

باتری ماشین شما یکی از مهم ترین قطعات ماشین شما است. نه تنها برای روشن کردن موتور خود به آن نیاز دارید، بلکه برای روشن کردن تمام اجزای الکتریکی خودرو مانند چراغ‌ها، رادیو، جی‌پی‌اس، کنترل آب و هوا و غیره نیز نیاز دارید. در حالت ایده‌آل، باتری خودرو باید حدود 4 سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد. با این حال، عوامل زیادی می‌توانند باعث انقضای زودهنگام باتری شوند و باید زودتر آن را تعویض کنید. در این راهنمای کوتاه، 8 نشانه زمان تعویض باتری خودرو را به شما معرفی می کنیم.

 

1. موتور آهسته روشن می شود

آیا موتور شما قبل از شروع به کوبیدن نیاز به لنگ زدن زیادی دارد؟ مشکل می‌تواند این باشد که باتری به سادگی نمی‌تواند همان مقدار شارژ قبلی را حفظ کند و به آرامی در حال از بین رفتن است. قبل از اینکه در نهایت به سطل لگد بزند، آن را در اسرع وقت تعویض کنید.

 

2. چراغ های جلو کم نور

اگر چراغ‌های جلوی خودروی شما مانند گذشته روشن به نظر نمی‌رسند، می‌تواند به این معنی باشد که باتری خودرو آب کافی درون آن ندارد. آن را بیرون بیاورید و دوباره شارژ کنید. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است نشانگر خوبی باشد که باتری شما در حال از بین رفتن است و نیاز به تعویض دارد.

 

3. بوی بد

اگر باتری بوی بدی مانند بوی تخم مرغ فاسد می دهد، نشانه ای است که نشان می دهد باتری در حال نشت گاز است و معیوب شده است. نگه داشتن چنین باتری می تواند خطرناک باشد و به سایر اجزای ماشین شما آسیب برساند یا خورده شود. فورا آن را تعویض کنید.

برای آشنایی با بهترین مکمل سوخت اینجا کلیک کنید.

 

    4. موتور میل لنگ می‌زند اما روشن نمی‌شود
در اکثر موارد، اگر موتور ماشین شما میل لنگ می‌زند اما روشن نمی‌شود، مشکل می‌تواند مربوط به باتری ماشین شما باشد که ممکن است ولتاژ کافی برای روشن کردن موتور را نداشته باشد. باتری را بیرون بیاورید، آن را شارژ کنید و دوباره در آن قرار دهید. در غیر این صورت، از کابل های پرش برای روشن کردن ماشین خود و نگه داشتن آن برای نیم ساعت یا بیشتر استفاده کنید. ماشین باید دوباره به حالت عادی روشن شود. اگر اینطور نیست، باتری باید تعویض شود.
 
حتی اگر ماشین به حالت عادی برگردد، نمی توان گفت که شارژ باتری قدیمی چقدر طول می کشد. اقدامات احتیاطی را انجام دهید و در هر صورت یک باتری جایگزین بخرید، مبادا به خاطر باتری که در مهم ترین لحظه از بین رفت، در میان ناکجاآباد گیر کنید.
 
5. قبلاً زیاد پریده بود
دلایل زیادی وجود دارد که چرا حتی خودروهایی با باتری نسبتاً جدید ممکن است نیاز به استارت زدن داشته باشند. ممکن است به این دلیل باشد که فراموش کرده‌اید چراغ‌های خودرو را خاموش کنید، خودرو را پس از مدت‌ها خوابیدن بیرون آورده‌اید یا مشکلی در استارت بوده است. صرف نظر از این، اگر قبلاً باتری بیش از سه بار در یک هفته پریده بودید، ممکن است فقط نیاز به تعویض داشته باشید.
 
پریدن باتری ماشین برای آن بسیار سخت است و انجام مکرر آن می تواند به سرعت به آن آسیب برساند و طول عمر آن را کوتاه کند. از قضا، یک باتری آسیب دیده برای کار کردن به راه اندازی بیشتر نیاز دارد و در نتیجه آسیب بیشتری می بیند. نه تنها این، بلکه ممکن است در این فرآیند استارت و دینام خود را نیز خراب کنید. با تعویض باتری قدیمی با یک باتری جدید، از دردسر و خطر تعمیرات پرهزینه نجات پیدا کنید.
 
6. مورد بد شکل
دمای زیاد و همچنین اسیدیته زیاد در باتری ماشین شما می تواند باعث تورم و ترک خوردگی کیس آن شود. اگر متوجه شدید باتری ماشین شما چیزی جز مستطیل شکل است، وقت آن است که آن را تعویض کنید.
 
    7. عمر باتری به اتمام رسیده است
همانطور که قبلا ذکر شد، میانگین عمر باتری خودرو 4 سال است. اگر باتری را بیشتر از این مدت نگه داشته اید و به طور معمول کار می کند، خوب است! به نظر می رسد شما به خوبی از ماشین خود مراقبت می کنید. با این حال، همچنان بهتر است احتیاط کنید و عملکرد باتری را به طور منظم آزمایش کنید. برای اکثر مردم، این باید زمانی شروع شود که باتری به سال سوم خود برسد.
 
8. خوردگی خیلی سریع ایجاد می شود
ایجاد خوردگی در اطراف باتری، از جمله پایانه ها، طبیعی است. این به دلیل تأثیرات عناصر خارجی است که باتری به طور مرتب در معرض آنها قرار می گیرد. اغلب، می‌توانید از یک زنگ‌زدای مطمئن برای جلوگیری از نفوذ آن به قسمت‌های اتصال استفاده کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که ناحیه اطراف باتری بیش از حد و خیلی سریع خورده می‌شود، ممکن است باتری مقصر باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. اغلب، خوردگی بیش از حد می تواند در نتیجه نشت باتری یا باتری که سطح سیال داخلی آن خیلی کم است باشد. 
پرسش های مرتبط
چه عواملی بر عمر باتری تاثیر می گذارد؟
عوامل زیادی می توانند بر مدت زمان ماندگاری باتری خودرو تأثیر بگذارند. شایع ترین مقصرها دمای گرم، سیستم شارژ معیوب و تجمع کثیفی و زنگ زدگی هستند.
 
در آب و هوای گرم، باتری ماشین ها مدت کوتاه تری دوام می آورند. این به این دلیل است که آنها در دماهای بالاتر از نظر شیمیایی فعال تر هستند و خطر آسیب به ساختار داخلی آن را افزایش می دهند. علاوه بر این، در دماهای گرم، مایع داخل باتری های مرطوب راحت تر تبخیر می شود و اسیدیته آن افزایش می یابد.
 
یک سیستم شارژ معیوب همچنین می تواند باتری خودرو را به طور پیش از موعد تخلیه کند و طول عمر آن را کاهش دهد. رایج ترین عامل خطر، دینام خراب است که یا نمی تواند ولتاژ کافی بدهد یا مدار شارژ را فعال نگه می دارد، حتی موتور خودرو بسته است.
 
در نهایت، کثیفی، گریس و زنگ زدگی می‌تواند باعث شود که مدارهای اطراف باتری کارایی کمتری داشته باشند و جریان جریان را محدود کنند، و باعث می‌شود باتری خودرو سخت‌تر کار کند و زودتر از موعد از بین برود.
 
آیا یک باتری جدید نیاز به شارژ دارد؟
قبلاً اینطور بود، اما امروزه باتری‌های خودروهای مدرن کاملاً شارژ می‌شوند و می‌توان آنها را مستقیماً از جعبه به خودروی شما وصل کرد. مطمئن شوید که باتری خریداری شده از یک سازنده یا فروشنده قابل اعتماد است یا خیر.
 
حتی با دانشی که در دست دارید، گاهی اوقات ممکن است هنوز سخت باشد که بدانید دقیقا چه زمانی زمان مناسب برای تعویض باتری ماشین شماست. یک متخصص می تواند باتری خودروی شما را به عنوان بخشی از سرویس و نگهداری شما بررسی کند و با دقت بیشتری به شما بگوید که چه زمانی آن را تعویض کنید. ما خدمات کامل خودرو را برای ساکنان فیلادلفیا و مناطق اطراف ارائه می دهیم، خدمات خود را همین امروز با تماس با 215 259-7500 رزرو کنید.