سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید کارواش

یکی از وسایل کاربردی که امروزه بیش از پیش نیاز به آن احساس می‌شود، کارواش خانگی است. کارواش خانگی همان‌طور که از نامش پیدا است، برای نظافت مکان‌های مختلف به کار می‌رود و به دلیل استفاده‌ی آسان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی کارواش خانگی بپردازیم. برای خرید انواع کارواش می‌توانید از سایت ابزار ماشین بازدید کنید.
راهنمای خرید بهترین کارواش خانگی
 
دستگاه کارواش خانگی چیست؟
 
کارواش خانگی یا واترجت، دستگاهی برای شست‌وشو و تمیز کردن مکان‌های مختلف یک ساختمان یا اتومبیل است. دستگاه کارواش خانگی، آب را با فشار زیاد وارد نازل می‌کند و به این وسیله، آب روی سطوح پاشیده می‌شود. با این روش، جرم و لکه‌های موجود روی سطوح به آسانی پاک می‌شوند و دیگر نیازی ندارید تا به روش سنتی با جارو، آب و مواد شویند، سطوح را تمیز کنید.
این اختراع کاربردی به جارو برقی شباهت دارد اما به جای آن که یک لوله‌ی مکش‌دار، گرد و غبار را از سطوح پاک کند، آب پرفشار، بدون نیاز به مواد شوینده، سطوح موردنظر شما را تمیز می‌کند.

یکی دیگر از موارد ضروری در منزل جعبه ابزار است. شما می‌توانید برای تهیه انواع جعبه ابزار روی لینک کلیک نمایید.

کارواش خانگی یکی از لوازم کاربردی و پرقدرت در صنعت است و به دلیل کارآیی بالایی که دارد برای مصارف خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اندازه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.
  • کارواش خانگی کوچک با فشار آب 100 بار، جهت شست‌وشوی ماشین، حیاط و در ساختمان
  • کارواش خانگی متوسط با فشار آب حداقل 130 بار،جهت شست‌وشوی نرده‌ها و نمای ساختمان
  • کارواش خانگی یا حرفه‌‌ای با میزان فشار 160 بار، برای مصارف صنعتی، خانگی، رنگ‌برداری و جرم‌گیری
 
انواع دستگاه کارواش خانگی
 
اگر می‌خواهید یک کارواش خانگی بخرید، ممکن است در انتخاب نوع دینامی یا ذغالی آن سردرگم شوید و ندانید کدام یک مورد نیاز شما است. کاروا‌ش‌ها از نظر موتور به دو شکل دینامی و ذغالی در بازار موجود‌اند.
  • دینامی
کاروا‌ش‌های دینامی با موتور پر قدرت برای استفاده در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند و در مصارف خانگی و هم صنعتی کاربرد دارند. طول عمر و دوام بالا، کارکرد آرام و بدون صدا، استهلاک و هزینه‌ی نگهداری کم و وزن زیاد از ویژگی‌های کارواش دینامی بوده و این نوع کارواش را تبدیل به یکی از محبوب ترین نوع کارواش ها کرده است.
  • ذغالی
کارواش‌های ذغالی با وزن سبک و قیمت کمتر از مدل دینامی، برای مصارف خانگی و کارهای سبک است و صدای بیشتری نیز تولید می‌‌کند اما هزینه‌ی تعمیرات آن کم است . لازم به ذکر است استهلاک کارواش خانگی ذغالی از دینامی بیشتر است و ذغال آن هر سال باید تعویض شود.

مزایای استفاده از کارواش خانگی
 
  1. کاهش هزینه‌ها
این دستگاه در مقایسه با شست‌وشوی سنتی، در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و باعث کاهش رقم قبض آب می‌شود.
هم‌چنین سیستم ساده‌ی دستگاه کارواش خانگی باعث می‌شود تا بدون نیاز به افراد متخصص در این امور و پرداخت هزینه، به راحتی محیط خود را نظافت کنید. استفاده از دستگاه کارواش خانگی می‌تواند شما را از رفتن به کارواش و پرداخت هزینه‌های اضافی بی‌نیاز می‌کند.
  1. صرفه‌جویی در وقت
امروزه به دلیل مشغله‌هایی که افراد با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند، فرصت زیادی برای نظافت ندارند، از این رو کارواش خانگی می‌تواند در این زمینه به آن‌ها کمک کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، سطوح موردنظر خود را تمیز کنید.
  1. صرفه‌جویی در مصرف آب
عملکرد کارواش خانگی به این صورت است که با کمترین مقدار آب، بهترین نظافت و شست‌وشو را انجام می‌دهد در حالی که در شست‌وشو به روش سنتی، مقدار زیادی آب به هدر می‌رود تا سطوح موردنظر نظافت شود.
  1. ایمنی بالا
گاهی سطوحی نیاز به نظافت دارند که در مکان‌هایی با ارتفاع زیاد یا خارج از دسترس قرار دارند و تمیز کردن آن سطوح و قرار گرفتن در ارتفاع، ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. کارواش خانگی، با داشتن لوله‌های بلند و کوتاه، دسترسی به نقاط را آسان‌تر می‌کند و شما می‌توانید با ایمنی زیاد، سطوح مختلف و غیرقابل دسترس را نظافت کنید.
راهنمای خرید دستگاه کارواش
 
  • فشار آب یا بخار خروجی
فشار آب با واحد بار (Bar) سنجیده می‌شود و کارواش‌ها به طور معمول تا 200 بار آب را با فشار خارج می‌کنند. هر چه فشار آب و میزان بخار خروجی بیشتر باشد، لکه‌های سطوح راحت‌تر پاک می‌شوند، در صورتی که شست‌وشو با شلنگ، قدرت کمتری دارد و زمان بیشتری صرف می‌کند.
  • مخزن شست‌وشو
کارواش خانگی به دو دسته‌ی بدون مخزن و مخزن‌دار تقسیم می‌شود. در کارواش خانگی بدون مخزن، باید در ظرفی جداگانه کف درست کنید. در نوع مخزن‌دار، مخزن یا روی دستگاه است یا به صورت جدا از بدنه قرار دارد که آب و مواد شوینده داخل آن ریخته می‌شود.
  • حمل آسان
قابلیت حمل آسان یک ویژگی محسوب می‌شود. هرچه دستگاه قدرت بالایی داشته باشد به مراتب سنگین‌تر است اما با تعبیه‌ی چرخ‌هایی در این مدل، حمل آن آسان‌تر شده است.

  • کارواش خانگی آب سرد یا آب گرم
کارواش‌ خانگی به شکل کارواش آب سرد و کارواش آب گرم در بازار عرضه شده‌ است. کارواش آب گرم برای سطوح چرب و روغنی و کارواش آب سرد برای نظافت و گردگیری سطوح عاری از چربی، مناسب است.
  • کارواش مکش‌دار
یکی از قابلیت‌های کارواش خانگی، مکش آن است و باعث می‌شود کارواش بدون اتصال به لوله‌کشی آب، آب مورد نیاز را از استخر و حوض مکش کند. این قابلیت در همه‌ی کارواش‌ها وجود ندارد و یک ویژگی محسوب می‌شود.
  • لوازم یدکی و خدمات پس از فروش
ممکن است شما با تحقیق‌های فراوان بهترین مارک از کارواش خانگی را بخرید اما بعد از مدتی با مشکل پیدا کردن قطعات و خدمات پس از فروش مواجه شوید.
به دلیل تحریم‌های ایران، بسیاری از برندها خدمات پس از فروش ندارند و لوازم آن‌ها به سختی پیدا می‌شود و هزینه‌ی بالایی دارد. بهتر است پیش از خرید از این موارد اطمینان حاصل کنید.