سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید بکس بادی

بکس بادی چیست؟

بکس بادی کار بسیار خوبی برای سفت کردن و شل کردن پیچ و مهره ها، مهره ها و بست های زنگ زده انجام می دهد. آنها گشتاور چرخشی بسیار بالایی را ارائه می دهند که مته های معمولی به سادگی قادر به انجام آن نیستند و گشتاور خروجی بالایی را با حداقل تلاش توسط کاربر ارائه می دهند.

 

آنها معمولاً در صنعت خودرو و ساخت و ساز استفاده می شوند، اگرچه در بسیاری از مشاغل دیگر که در آن گشتاور خروجی بالا مورد نیاز است، مورد علاقه قرار می گیرند. گشتاور مقدار نیروی مورد نیاز برای حرکت دادن چیزی است.

 

واقعیت - آیا می دانستید که بکس بادی در مسابقات جایزه بزرگ برای تعویض چرخ ها در زمان توقف در پیت استفاده می شود؟

 

 

بکس بادی چگونه کار می کند؟

 

بکس بادی جایگزین آچار جغجغه ای یا میله شکن شما می شود و بهره وری شما را بسیار افزایش می دهد و سفت کردن و شل کردن مهره ها و پیچ ها را سریعتر و آسان تر می کند. آنها گشتاور عظیم خود را از مکانیزم چکشی در موتور دریافت می کنند که ضربات ضربه ای بسیار قوی و سریع را وارد می کند. این مقدار نیروی زیادی ایجاد می کند که آنها را قادر می سازد حتی سخت ترین مهره ها و پیچ ها را باز کنند.

 

موتور یک حرکت چرخشی ناگهانی پیوسته روی مهره یا پیچ، معمولاً در فواصل کوتاه، اعمال می کند، و این در نهایت باعث حرکت (شل شدن یا سفت شدن) پیچ می شود.

بیشتر بخوانید: پیچ گوشتی بادی

 

آنها در مواردی استفاده می شوند که نیروی بسیار بیشتری مورد نیاز است، مانند زمانی که ممکن است مهره شل نشود یا آچار دستی این کار را انجام ندهد. رایج ترین کاربرد بکس بادی تعویض لاستیک خودرو است. آنها معمولاً با هوا یا باتری کار می کنند، هر دوی آنها را می توانید از Toolstop خرید کنید.

 

هنگامی که به درستی استفاده می شود، هیچ مهره ای وجود ندارد - مهم نیست چقدر محکم - که یک بکس بادی نتواند تکان بخورد.

 

بکس بادی در هر اندازه استاندارد درایو سوکت موجود است. درایوهای 3/4 اینچی و 1 اینچی بیشترین قدرت را برای کارهای مقیاس صنعتی به شما ارائه می‌دهند، اگرچه 1/2 اینچ معمولاً رایج‌ترین آنهاست. آچار ضربه‌ای ابزار بسیار قدرتمندی هستند. آنها یک پانچ دارند و نیرویی که استفاده می‌کنند بر حسب فوت اندازه‌گیری می‌شود. پوند (فوت پوند).

 

هرچه مشخصات گشتاور در مدل شما بیشتر باشد، نیروی بیشتری می تواند به بست وارد کند.

 

آنها معمولاً برای بازسازی خانه استاندارد و DIY استفاده نمی شوند، بلکه بیشتر برای استفاده تجاری حرفه ای استفاده می شوند. از آنها با سوکت های ضربه ای استفاده کنید که با درایو ابزار شما مناسب هستند.

 

نکته: فقط به بکس بادی خود اعتماد نکنید. برای بست های حساس به گشتاور مانند مهره های چرخ، باید آچار گشتاور خود را انتخاب کنید تا کشش نهایی را به این کارها اعمال کنید. شما می توانید همه چیز را در مورد آچارهای گشتاور در راهنمای اختصاصی ما بیابید.

 

آچارهای ضربه ای هوا بیشتر برای استفاده در کارگاه مناسب هستند زیرا بعید است که در حال حرکت به کمپرسور هوا دسترسی داشته باشید. مدل های باتری دار این روزها به همان اندازه قدرتمند هستند.

تفاوت بین درایور ضربه ای و بکس بادی چیست؟
 
بکس بادی را نباید با درایورهای ضربه ای اشتباه گرفت.
 
بکس بادی ابزاری برای بستن است که از یک درایو مربعی استفاده می کند که می توانید سوکت ها را به آن وصل کنید تا پیچ ها را سفت و شل کنید. درایور ضربه ای یک متخصص پیچ گوشتی است که دارای یک کولت شش گوش 1/4 اینچی است که بیت های ساقه شش گوش 1/4 اینچی را می پذیرد. معمولاً برای راه اندازی پیچ ها و پیچ های بلند استفاده می شود. آنها در رانندگی پیچ بسیار کارآمدتر از درایورهای معمولی هستند.
 
برای هر موقعیت با گشتاور بالا، باید بکس بادی را انتخاب کنید.
مواردی که هنگام انتخاب بکس بادی باید به آن توجه کنید
 
ما در زیر برخی از ویژگی‌های اصلی را که باید هنگام انتخاب آچار ضربه‌ای به آن توجه کنید، فهرست کرده‌ایم. البته، ویژگی‌هایی که دنبال می‌کنید به برنامه‌هایی که انجام خواهید داد بستگی دارد.
 
    به ویژگی هایی مانند "گشتاور بالا" توجه کنید. هرچه گشتاور بیشتر باشد (برحسب نیوتن متر (Nm) اندازه گیری می شود) نیروی چرخش بیشتری دستگاه می تواند تولید کند.
    موتورهای براشلس زمان کار طولانی تر و عملکرد بهتری دارند
    بکس بادی با سوکت حلقه هوگ ارائه گشتاور کارآمدتری را ارائه می دهد
    مدل‌هایی با تنظیمات گشتاور متعدد به شما امکان می‌دهند گشتاور خروجی را به برنامه تنظیم کنید