سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید انواع میخکوب

تفنگ میخکوبی ابزاری قدرتی است که برای شلیک میخ ها به مواد مورد نظر استفاده می شود، به جای اینکه برای هر میخ به چرخاندن چکش تکیه کنیم. این ابزارها مخصوصاً برای سقف‌سازها مفید هستند، زیرا می‌توانند با سرعتی بسیار سریع‌تر میخ‌ها را از طریق زوناهای سقفی بدون ایجاد خستگی و فشاری مانند چکش بکوبند. نجارها همچنین اغلب از تفنگ های میخکوب بادی زمانی که در حال قاب بندی یا قرار دادن یک طبقه زیرین هستند استفاده می کنند.

 

با این حال، هر تفنگ میخکوبی برای هر کاری مناسب نیست، بنابراین لازم است در مورد انواع مختلف تفنگ میخکوب و زمان استفاده از آنها بیشتر بدانید. یادگیری تفاوت‌های بین هر نوع تفنگ میخکوبی می‌تواند به شما کمک کند شرایطی را که هر نوع تفنگ میخکی برای آن مناسب‌تر است را درک کنید. کمی وقت بگذارید و این راهنمای مفید را بخوانید تا در مورد انواع تفنگ میخکوب و نحوه انتخاب تفنگ میخکوب برای پروژه بعدی خود بیشتر بدانید.

برای خرید انواع ابزار پنوماتیک از دنیای ابزار ماشین اقدام کنید.

 

1-           اسلحه میخکوبی
تفنگ میخکوبی
بهترین برای: اتصال قطعات چوب بزرگ برای قاب بندی، نصب حصار، یا ساختمان عرشه.
 
تفنگ میخکوبی یک ابزار سنگین است که در درجه اول توسط نجاران برای ساختن دیوارها با اتصال قطعات بزرگ چوب به یکدیگر برای ساخت قاب استفاده می شود. میخ گیر میخ ها را تا 3.5 اینچ می کشد و معمولاً با 2x4 یا 2x6 برای پروژه های مختلف نجاری استفاده می شود.
 
در اطراف خانه، تفنگ‌های میخ‌کوبی برای ساخت چارچوب برای دیوارهای خشک، آویزان کردن تخته‌های نرده یا نصب عرشه در حیاط عالی هستند. تصمیم بگیرید که آیا یک تفنگ میخ دار با سیم، بی سیم یا پنوماتیک برای اهداف شما مناسب است یا خیر. اگر ترجیح می دهید با تفنگ پنوماتیک میخکوبی کار کنید، فقط مطمئن شوید که یک کمپرسور هوا دارید.
 
2-           تفنگ میخکوب پایان
 
تفنگ‌های فینیش میخ کمی بزرگ‌تر از میخ‌کن‌های براد هستند، و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از میخ‌های 15 و 16 برای محکم کردن قطعات تکمیلی بزرگ‌تر مانند تزئینات در، تزئینات پنجره، قرنیزها و قالب‌گیری استفاده کنند. مشابه دیگر تفنگ‌های میخ‌کوبی موجود در این فهرست، میخ‌کن‌های فینیش می‌توانند سیمی، بی‌سیم یا بادی باشند، بنابراین گزینه‌های مختلفی برای انتخاب بر اساس ترجیح شخصی وجود دارد.
 
هدف از استفاده از میخ گیر این است که میخ های گیج 15 و 16 نسبت به میخ های براد قدرت نگهداری و مقاومت در برابر عقب نشینی بیشتری داشته باشند. با این حال، این میخ‌ها سوراخ‌های قابل رویت‌تری را نیز در تریم ایجاد می‌کنند که نیاز به توجه بیشتری برای پوشاندن مناسب سوراخ‌ها دارد.
3-           اسلحه میخکوب براد
بهترین برای: نصب تریم و کابینت ساخت یا تعمیر.
 
مشابه میخ‌کن‌های پایانی، تفنگ‌های میخ‌کوبی براد معمولاً برای نصب تزئینات داخلی و قالب‌گیری استفاده می‌شوند، اما میخ‌های 18 گیج ظریف برای قطعات بزرگ‌تر قالب‌گیری مناسب نیستند. از این میخ های کوچک برای تراش سبک وزن استفاده کنید یا می توانید از میخ کوب براد نیز برای محکم کردن پانل های چوبی نازک در پشت کابینت استفاده کنید.
 
این تفنگ‌های میخ‌کوبی سبک برای داشتن در سرتاسر خانه، مخصوصاً در حین انجام پروژه‌های رنگ‌آمیزی عالی هستند، زیرا می‌توانید به‌جای اینکه سعی کنید میخ‌های گیج 18 را با چکش بکوبید، تزئینات و قرنیزها را با میخ‌کوب دوباره نصب کنید. میخ های کوچک حتی به سختی سوراخی در پشت خود ایجاد می کنند و پوشاندن آنها را آسان تر از سوراخ هایی می کند که توسط یک میخکوب به جا مانده است.
 
4-           تفنگ میخکوب سایدینگ
بهترین برای: نصب سایدینگ در نمای بیرونی خانه ها.
 
همانطور که از نام آن پیداست، تفنگ سایدینگ معمولا برای نصب قطعات سایدینگ استفاده می شود. میخکوب از میخ های 1.5 تا 2.5 اینچی برای نصب سایدینگ استفاده می کند. در حالی که می توانید برای نصب سایدینگ از یک میخ بند استفاده کنید، اندازه میخکوب کوچکتر و خشاب کوچکتر یک میخکوب سایدینگ این ابزار را گزینه بهتری می کند.
 
علاوه بر این، میخ‌کن‌های سایدینگ به اندازه تفنگ‌های میخ‌کوبی سنگین نیستند، بنابراین هنگام استفاده از این ابزارها به این سرعت فرسوده نخواهید شد. محل استفاده از تفنگ میخکوب سایدینگ را در نظر بگیرید، سپس با استفاده از این اطلاعات تصمیم بگیرید که آیا بهتر است مدل سیمی، شارژی یا پنوماتیکی داشته باشید.
 
5-           تفنگ میخکوبی سقفی
بهترین برای: زونا سقفی ایمن، مواد وینیل، تخته های عایق، و سیمان فیبر.
 
اسلحه های میخکوب سقفی ابزارهای همه کاره ای هستند که معمولاً برای کشیدن میخ های 0.75 اینچی تا 1.75 اینچی از طریق شینگل های سقفی استفاده می شوند تا آنها را روی سقف محکم کنند. از این میخ‌کن‌ها می‌توان برای مواد وینیل، تخته‌های عایق، فیبر سیمان، کاغذ قیر ضد آب و برخی از انواع سایدینگ نازک استفاده کرد.
 
در حالی که بسیاری از تفنگ‌های میخکوبی از ژورنالی استفاده می‌کنند که میخ‌ها را در یک خط مستقیم سفارش می‌دهد، میخ‌کن‌های سقفی معمولاً با یک کلاف یا خشاب قوطی عرضه می‌شوند که می‌تواند میخ‌های بیشتری را در خود جای دهد، بنابراین زمان کمتری را برای بارگیری مجدد و زمان بیشتری صرف کار روی سقف می‌کنید.
 
6-           پین اسلحه میخکوب
بهترین برای: مبلمان و کابینت سازی.
 
میخ‌کن‌های پین کوچک از میخ‌های 23 گیج استفاده می‌کنند که آنقدر کوچک هستند که به جای میخ شبیه پین ??هستند. اینبست‌هایکوچکبرایساختمبلمانوکابینتمناسب‌ترهستند،زیرامیخ‌هایریزتقریباًهیچاثریازخودباقینمی‌گذارندوفشارواردهبرقطعاتظریفچوبرا محدود می‌کنند.
 
همچنین ممکن است بخواهید از یک میخ پین برای نصب قطعات باریک قالب گیری و تراش استفاده کنید، به خصوص اگر میخ بزرگتر خطر شکافتن چوب را داشته باشد. فقط به خاطر داشته باشید که این پین ها بسیار کوچک هستند و به دلیل اندازه، استحکام نگهداری یا مقاومت زیادی در پس گیری ندارند، بنابراین توصیه می شود فقط برای مواد سبک وزن از آنها استفاده کنید.
 
7-           تفنگ میخکوب نخل
بهترین حالت برای: کشیدن میخکوب در فضاهای تنگ.
 
میخکوب نخل نوع خاصی از تفنگ میخکوبی است که به طور خاص برای میخ زدن در فضاهای باریکی که چکش یا حتی انواع دیگر تفنگ های میخکوبی در آن جا نمی شوند ساخته شده است. به جای داشتن یک دسته مستقیم که به صورت عمودی از نوک میخ امتداد می یابد، میخکوب های کف دست گرد شده و همانطور که با نام مشخص است در کف دست شما قرار می گیرند.
 
این ارتفاع کوتاه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در قسمت‌های تنگ قرار بگیرند، اما اشکال این است که کاربر باید هر بار یک میخ را در میخ فرو کند، زیرا خشابی برای نگه‌داشتن چندین میخ ندارد. البته شایان ذکر است که این یک ابزار تخصصی است و ممکن است برای پروژه های شما ضروری نباشد.
 
8-           تفنگ میخکوبی چوب سخت
بهترین برای: نصب کفپوش چوبی.
 
یک تفنگ میخکوبی از چوب سخت از نوع منحصر به فردی از میخ استفاده می کند که به نام گیره شناخته می شود. گیره ها به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا دارای سر L یا T شکل هستند. تفنگ‌های میخ‌کوبی چوب سخت می‌توانند دستی یا پنوماتیک باشند، با تکیه بر فشار هوا برای کمک به عبور گیره‌ها از میان چوب سخت.
 
بر خلاف سایر تفنگ‌های میخ‌کوبی، میخ‌کن‌های چوب سخت از کاربر می‌خواهند که هنگام قرار دادن گیره به سر راننده ضربه بزند. مقدار نیروی مورد نیاز به چگالی چوب سخت نصب شده و طول گیره بستگی دارد. همانطور که انتظار می رود، زمانی که می خواهید با چوب های متراکم تر کار کنید، باید از نیروی بیشتری استفاده کنید.